Jouw browser accepteerd geen JavaScript!
Sta JavaScript toe om de site volledig te kunnen gebruiken.
Ook Nicorp.nl is tegen internetcensuur!
Leden
Inloggen
Aanmelden
Wachtwoord?
Navigatie
ComputersInternetDraadloos Internet

Draadloos Internet
Tmartijn

Admin
137 posts

04-01-2008 13:17:06
Heey ,
Afgelopen dagen hebben we een nieuwe router die bekabelt is en ook nog is draadloos is. Alles werkt wel leuk en aardig maar mijn laptop komt steeds met de volgende foutmelding:

Dit krijg ik alleen op mijn laptop met windows XP, mijn zusje en ouders hebben windows Vista en hebben hier geen last van.

En als ik de lijst vernieuw staat die er nog bij, verbindings sterkte is 'Uitmuntend' dus heb geen idee?

Probleem opgelost - Topic gesloten

• Bewerkt door Nick op 02-03-2008 21:35:45

• RE: Draadloos Internet
    Mad-com

Admin
    115 posts

05-01-2008 13:37:56
    Gebruik je een ander programma dan voor windows zelf om verbinding te maken met het internet is het misschien aan te raden om deze uit te zetten.

Is het verder zeker dat verder alle gegevens correct zijn?

Het probleem is mij bekend, wat bij mij de oplossing was, al klinkt het misschien onlogisch, is de router even resetten.

Laat even weten of het is gelukt.

"Het is foutelijk om mensen te maken...
    RE: Draadloos Internet
    Tmartijn

Admin
    137 posts

05-01-2008 16:10:03
    Quote: Mad-com Gebruik je een ander programma dan voor windows zelf om verbinding te maken met het internet is het misschien aan te raden om deze uit te zetten.

Is het verder zeker dat verder alle gegevens correct zijn?

Het probleem is mij bekend, wat bij mij de oplossing was, al klinkt het misschien onlogisch, is de router even resetten.

Laat even weten of het is gelukt.

Nee helaas dit is niet gelukt.
    De 'beveiliging' op die router is (volgensmij) WPA2. Kan dat er wat mee te maken hebben?

Nick

Webmaster
    249 posts

08-01-2008 23:11:55
    Quote: Tmartijn [...]
    Nee helaas dit is niet gelukt.
    De 'beveiliging' op die router is (volgensmij) WPA2. Kan dat er wat mee te maken hebben?

WPA2 is het type beveiliging.
    Als je router op WPA2 staat, moet je laptop ook via een WPA2-verbinding contact maken.
    Misschien is 't dan nog nodig een bepaalde sleutel over te tikken, dat ligt weer aan de huidige instellingen.

Als je met de rechter muisknop op je draadloze netwerk-verbinding klikt (in het venster 'Netwerkverbindingen' in het Configuratiescherm), kom je bij het scherm waar je de soorten beveiliging kunt vinden.
    Laat maar even weten of dat lukt.

Tmartijn

Admin
    137 posts

09-01-2008 14:53:43
    Quote: Nick [...]

WPA2 is het type beveiliging.
    Als je router op WPA2 staat, moet je laptop ook via een WPA2-verbinding contact maken.
    Misschien is 't dan nog nodig een bepaalde sleutel over te tikken, dat ligt weer aan de huidige instellingen.

Als je met de rechter muisknop op je draadloze netwerk-verbinding klikt (in het venster 'Netwerkverbindingen' in het Configuratiescherm), kom je bij het scherm waar je de soorten beveiliging kunt vinden.
    Laat maar even weten of dat lukt.

Kan de soorten beveiliging niet vinden, of ik kijk er overheen, maar dat lijkt me sterk.
    Maar voor de zekerheid: Als ik op de rechtermuisknop druk, welke optie moet ik dan hebben ?

Nick

Webmaster
    249 posts

09-01-2008 17:13:53
    Quote: Tmartijn [...]
    Kan de soorten beveiliging niet vinden, of ik kijk er overheen, maar dat lijkt me sterk.
    Maar voor de zekerheid: Als ik op de rechtermuisknop druk, welke optie moet ik dan hebben ?

Rechter muisknop op de verbinding, dan 'Eigenschappen'.
    Weet niet uit mijn hoofd hoe 't tabblad heet.
    Ik heb zelf geen draadloze verbinding, anders kon ik wel even kijken.

Maargoed, er staan een stuk of 4 tabbladen en jou kennende weet waarschijnlijk als je 't ziet wel welke het is.

Nijboer
    Lid
    14 posts

10-01-2008 10:08:26
    bedoel je dit?

Tmartijn

Admin
    137 posts

10-01-2008 16:19:03
    Quote: Nijboer bedoel je dit? (afbeelding)

Ja dat bedoelde die, Alleen als ik dat doe, dan pakt die de verbinding als het ware niet...

• Volgend bericht, gepost op 02-03-2008 21:28:46

• Het is alweer een tijdje geleden, maar eindelijk een oplossing!
    De oplossing was een update van microsoft zelf.

Bedankt voor de tip Nick !

Nick

Webmaster
    249 posts

02-03-2008 21:31:04
    Graag gedaan.

Probleem, voor de overige forumgebruikers, was dat de router op WPA2 codering stond.
    XP, met standaard WPA codering, kan daar niets mee.

Een update was dan ook het redmiddel en Tmartijn kan weer online!
    Topic is bij deze gesloten.

Navigatie
    ComputersInternetDraadloos Internet