Na de gebeurtenis van gisteravond laat ben ik nog steeds in de war... Ik dacht dat er een vriend van me op zijn MSN zat. Totdat ik hem vrolijk gedag ging zeggen had hij mij totaal opgefokt.
De tekst begon als volgt: ''Ho Ho Hoooow''. Je raad het al: Waarschijnlijk wéér een grap van hem. Tenminste, dat dácht ik dus. Hij had me al eerder in de maling genomen maar toen vond ik het ik het nog wel grappig. Maar nu ging hij echt te ver. Hij praatte trouwens vloeiend Engels.
Die nep ''santa'' is zó ver gegaan dat ik een grap had uitgehaald wat eigenlijk de stomste actie ooit was. Het ging over mijn ex (J) die ik vreselijk haat omdat hij veel dingen bij me had gedaan en veel dingen had geflikt. Toen ik ook voor de gein een foto van ons samen op had staan kon ik het echt niet meer aanzien. Na een uur had ik mijn hele MSN naam weer veranderd en deed alsof het weer uit was. Tegen die vriend van mij had ik gezegd dat ik zware problemen zou krijgen... Tja, ik weet het. De stómste grap ever. Ik heb er wel behoorlijk spijt van gehad. En het tegen die goede vriend van mij gezegd. Gelukkig begreep hij me en vergaf hij me. Hij was zelfs weg en zijn PC stond uit, thuis.
Maar... Die grap van mij is allemaal bullshit. Ik was het zó ontzettend zat dat ik helemaal opgefokt was door die gozer. Als die J. echt bij mij was, was die vriend van mij persoonlijk naar me toe gegaan met een hele groep... En dat zou vechten geweest zijn. Ik heb zo'n gevoel dat er een paar mensen hier op Nicorp er meer van weten omdat ik toen voor de zomervakantie ook al problemen had met die ex van mij.
Nu is mijn vraag aan jullie... Weten jullie hier meer van? Of hebben jullie het zelf ook meegemaakt dat er een vreemde gast op je MSN zit en tegen andere praat en gek probeerd te maken? Het zou best kunnen dat hij in meerdere adressen was. Ik wil die vriend van mij graag helpen met onderzoeken wíe het is. Als jullie iets weten zou ik jullie heel dankbaar zijn.
En het is ook een kleine waarschuwing vooral als er zoiets bij jullie gebeurd...
Bewerkt door Mizzo op 05-01-2008 11:44:49
You don't know how much you mean to me...
RE: Waarschuwing: nep ''santa'' op je eigen MSN ad
Mad-com Admin Offline
115 posts
05-01-2008 13:32:15
Was het zo dat die gozer in weze op jouw MSN zat?
Dat is een stukje dat ik niet helemaal begrijp.
Of was het zo dat die gozer tegen jou aan het praten was?
In ieder geval is het niet leuk als zo'n iemand op die mannier met je omgaat.
Ik weet ook niet of er een goede reden was om zo te doen.
Ik ken het verhaal rond J. een beetje, ik ga veel met Nick om.
Het helpt als je het verhaal een beetje beter kent.
Ik hoop dat je nu een beetje van de schrik bekomen bent.
Ik zelf ken het verhaal niet zo.
Maar ik zal zeker andere mensen ook waarschuwen voor dit soort "grappen".
"Het is foutelijk om mensen te maken...
Mizzo
Lid Offline
62 posts
05-01-2008 14:22:42
Hij zat op die vriend van me op MSN. Terwijl hij naar Rotterdam was, zat die vreemde persoon op zijn MSN. Hij heeft al 6 mensen te pakken gehad en boos gemaakt.
Ik wist het zelf ook dat het geen goed idee was om zo'n grap uit te halen. Maar ik was gewoon ontzettend kwaad... En hij had me al eerder in de maling genomen. En nu wou ik hem terugpakken... En een beetje op een foute manier ook... En ík deed alsof ik J. was... Ik wist precies hoe hij schreef en welke kleur lettertype hij had... Als die vriend van me dat had gelezen, was hij zonder er bij na te denken naar mij toegegaan... En die J. in elkaar geslagen... Puur uit haat voor hem en de bescherming was voor mij.
Maar... Wij willen juist onderzoeken wie die persoon was... En ik ga vanavond het hele internet afstruinen om te kijken of er al eerder zoiets is gebeurd. En ik ga in de gaten houden wanneer die ''vreemde gast'' op MSN is.
En het J. verhaal is redelijk groot... Maar als jij hem precies wilt weten, wil ik het best voor je uitleggen...
Mad-com Admin Offline
115 posts
06-01-2008 12:38:57
Ik zal je wel helpen met het zoeken naar rare gebeurtenissen op het internet met betrekking op MSN.
Als je het hele verhaal van J. wil vertellen is dat goed.
Ik denk dat het dan wel het beste is als je dat via een privé bericht doet.
Mocht je verdere problemen hebben met je onderzoek naar deze vreemde persoon kan je dat altijd zeggen.
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die je zouden willen helpen.
Mizzo
Lid Offline
62 posts
06-01-2008 13:10:15
Ik stuur 't verhaal wel op in privé-bericht. Ik heb nog wel een document op mijn PC staan wat over J. gaat. En ik ga vandaag nog eens proberen of er zo'n wannabe ''santa'' op het internet staat... Ik heb gisterochtend ook al een poging gewaagd om het op te zoeken. Maar niks gevonden.
Het is wel weer wat anders dan zo'n rare msn-virus. Maar ja, die vriend van me zei ook dat niemand een haat op hem had. En andere vrienden van hem vermoeden dat het gewoon een Engelsman is. Maar ik vermoed het dat hij Engels kan én Nederlands. Anders was hij niet de hele tijd door gegaan en gezegd: ''Wtf? You are angry on D.? Nice! I'll go to my next victim!''
O ja... Nog iets geks... Toen ik de webcam probeerde aan te doen had die gozer gezegd: ''You mussn't see me,.. I'm no traiter.'' Best wel vaag als zo'n iemand op je eigen MSN zit.
Bewerkt door Mizzo op 06-01-2008 13:10:58
Mad-com Admin Offline
115 posts
06-01-2008 14:14:06
Ik zal tegen de avond ook eens op internet kijken of ik iets kan vinden.
Het is duidelijk iemand die erop uit is om andere mensen boos te maken. Ik denk dat het iemand is die de MSN van die vriend heeft gehacked.
Ik weet niet hoe het MSN- gesprek is gegaan, maar als je hem hebt uitgescholden o.i.d. in het Nederlands, en hij reageert daarop moet hij wel Nederlands kunnen spreken.
In de zin ''Wtf? You are angry on D.? Nice! I'll go to my next victim!'' noemde hij "D". Weet je wie dat is?
Had je niet zoiets van "Bekijk het even" toen hij zijn webcam niet aan wou doen en in het engels bleef praten?
Ik zou het heel vaag en raar gevonden hebben.
Mizzo
Lid Offline
62 posts
06-01-2008 17:08:04
''D.'' is de voorletter van mijn vriend zijn naam. En ja, ik weet wie dat is. Ik heb die juist afgekort omdat ik mijn vriend zijn naam niet wil noemen. En toen die ''vreemde gozer'' zijn webcam niet aan wou doen dacht ik zo van: ''Ik heb er nu wel schoon genoeg van. Ik peer hem.'' En ik ben echt offline gegaan. Een aantal keren.
Ik heb rondgekeken op het internet maar kan niet het juiste woord vinden daarvoor. Waarschijnlijk is zijn adres gehacked. Zo'n vermoeden heb ik tenminste. Maar ik blijf door gaan met zoeken en vragen bij andere personen of die ook zoiets hebben meegemaakt. We laten die gozer niet gaan tot dat we weten wat hij steeds uitspookt en of hij dit meerdere keren heeft gedaan.
En thanks dat je wilt helpen met zoeken op het internet.
Mad-com Admin Offline
115 posts
06-01-2008 18:53:45
Ik help graag met zoeken
Kun je aan D. vragen of hij zijn account nog in kan.
Als dat niet kan is hij inderdaad gehacked.
Je hebt goed gehandeld, ik had het niet anders gedaan.
Misschien is het ook handig om dit verhaal op andere fora te zetten, gewoon ter waarschuwing.
Dan kunnen mensen, ook buiten Nicorp.nl er rekening mee houden.