Jouw browser accepteerd geen JavaScript!
Sta JavaScript toe om de site volledig te kunnen gebruiken.
Leden
Inloggen
Aanmelden
Wachtwoord?
Navigatie
SchoolStageStageplaats

Stageplaats
Nick

Webmaster
249 posts

13-01-2008 13:54:50
De laatste tijd zag ik vele mededelingen in de messagebox over stageplaatsen, vandaar dit topic.
Er is een speciale forumcategorie voor aangemaakt, dus leef je uit!

Mensen die op dit moment wat in de messagebox hadden geplaatst kunnen hier wat over hun komende stage vertellen.

Zelf ga ik het komende halfjaar stage lopen bij Loko in Zeewolde, een bedrijf in de ICT.
Uiteraard hoop ik daar een fijne tijd te hebben en veel te leren!

RE: Stageplaats
Mizzo

Lid
62 posts

13-01-2008 16:14:42
Ik loop momenteel stage bij een tuincentrum in Blaricum. Mijn stage stopt tot maart. Het is een hartstikke leuk bedrijf. Ze zijn onder andere bezig met tuin (hovenierswerk) en ze verkopen daar vele soorten en verschillende planten. Gewoon een beetje wat andere tuincentrums hebben. Hierbij hebben ze ook nog eens een kleine asortiment met bloemen. Ze hebben niet veel, maar wel genoeg om er mee overweg te kunnen.

Ook gaan ze in het voorjaar nog naar een ander gedeelte van het bedrijf; waar het boomgesnoei staat. Dat staat in Eemnes.

Elke dinsdag loop ik er stage en werk ik gezellig tussen de mannen.

Ik zie het plezier er nu heel veel in en ik ga zeker weten verder en ga volgend jaar dus de MBO opleiding Bloemschikken volgen.

• Bewerkt door Nick op 15-01-2008 10:36:58

• You don't know how much you mean to me...
    Jeroenzkie

Admin
    55 posts

14-01-2008 11:16:31
    Ik loop momenteel stage bij OZ Export BV op de bloemenveiling in aalsmeer. Natuurlijk als ICT'er. Mijn stage loopt tot april en ik heb het erg naar me zin hier. OZ Export is een van de grootste export bedrijven op de hele bloemenveiling. we sloten 2007 af met een record omzet van 100 miljoen euro. We exporteren naar meer als 50 verschillende landen over de hele wereld. De grootste zijn japan, rusland en italie.

Quote: Mizzo ga volgend jaar dus de MBO opleiding Bloemschikken volgen.

Hallo! Hallo. Schikt het? Nee.

• Bewerkt door Jeroenzkie op 14-01-2008 11:28:32

• Life till dawn. And then repeat.
    Mizzo

Lid
    62 posts

14-01-2008 15:13:26
    Quote: Jeroenzkie Ik loop momenteel stage bij OZ Export BV op de bloemenveiling in aalsmeer. Natuurlijk als ICT'er. Mijn stage loopt tot april en ik heb het erg naar me zin hier. OZ Export is een van de grootste export bedrijven op de hele bloemenveiling. we sloten 2007 af met een record omzet van 100 miljoen euro. We exporteren naar meer als 50 verschillende landen over de hele wereld. De grootste zijn japan, rusland en italie.

[...]
    Hallo! Hallo. Schikt het? Nee.

Erg grappig, Jeroenzkie.

You don't know how much you mean to me...
    Mad-com

Admin
    115 posts

14-01-2008 19:09:47
    Ik ga over een paar weekjes bij F&J Relations werken.
    Dit is een bedrijf dat in Zwolle zit en voornamelijk websites maakt.
    Toen ik daar aan kwam vroegen ze wat ik zoal voor programmertalen kon.
    Toen ik CSS zei vielen, heel erg onverwacht, hun monden gewoon open.

Ik ben de enige in dat bedrijf die deze taal spreekt. Ik werd meteen aangenomen en kreeg zo goed als een eigen kantoor!

Maarja... nu maar hopen dat ik het leuk vind

"Het is foutelijk om mensen te maken...
    Kotsbrok

Lid
    27 posts

14-01-2008 22:38:36
    Scania Zwolle, Vanaf Februari gaat daar een verandering in de werksituatie veranderen en word nu druk aan gepland en voorbereid. Zal dus veel computers klaarzetten worden dus.

Rock N' Roll aint noise polution!
    Rock N' Roll aint gonna die!

Mad-com

Admin
    115 posts

15-01-2008 20:17:31
    Mijn stageplaats is verhuisd
    Moet ik in ene naar de andere kant van zwolle
    Ik vind het helemaal nergens op slaan maarja... heb ik een keuze? nee dus...

"Het is foutelijk om mensen te maken...
    Dr.hobo

Lid
    26 posts

17-01-2008 00:23:05
    Ik ben aangenomen bij AWL Techniek in Harderwijk.
    Het is een groot automatiseringsbedrijf waar ik dus als systeem beheerder rond ga lopen.
    Owja en ze gaan binnenkort een software migratie doen van Office 2003 naar Office 2007 en daar zal ik dus ook een rol in krijgen.

Het is me in ieder geval wel al duidelijk dat ik me niet zal vervelen en ook een hoop op mijzelf zal moeten gaan uitzoeken (bijna alle gebruikers hebben admin rechten daar op de lokale machines en er zijn 300+ software applicaties binnen het bedrijf).

Nick

Webmaster
    249 posts

06-02-2008 23:09:13
    Quote: Dr.hobo Ik ben aangenomen bij AWL Techniek in Harderwijk.
    Het is een groot automatiseringsbedrijf waar ik dus als systeem beheerder rond ga lopen.
    Owja en ze gaan binnenkort een software migratie doen van Office 2003 naar Office 2007 en daar zal ik dus ook een rol in krijgen.

Het is me in ieder geval wel al duidelijk dat ik me niet zal vervelen en ook een hoop op mijzelf zal moeten gaan uitzoeken (bijna alle gebruikers hebben admin rechten daar op de lokale machines en er zijn 300+ software applicaties binnen het bedrijf).

Zo te zien ga jij je ook wel vermaken.

Inmiddels hebben we allemaal onze eerste dagen stage erop zitten (in ieder geval de meesten van ons) en ik ben benieuwd hoe dat tot nu toe gaat.

Ik heb inmiddels een soort van 'eigen kantoortje' bij de helpdesk van Loko.
    PC's en laptops worden binnengebracht met de meest idiote klachten (vandaag had ik bijvoorbeeld een laptop waarop zelfs de Administrator niet genoeg rechten had om in te loggen).
    Het is wel grappig om die problemen op te zoeken, te verhelpen en dan te horen dat er weer iemand tevreden aan 't werk kan.

Behalve onschuldige laptopjes heb ik ook te maken met complete servers.
    Mocht er in de komende weken een bedrijf failliet gaan omdat hun server plat ging, ik heb er niets mee te maken!

Lepje

Lid
    30 posts

11-02-2008 18:03:40
    Ik loop stage bij Haver & Boecker in Oelde Germany. Is wel een leuke plek om stage te lopen. alleen iedereen praat duits dat is een beetje vreemd

Lepje > Radi NL
    Navigatie
    SchoolStageStageplaats