ik ben dr tegen, want het is toch moord van een kind, maar als je verder kijkt is het ook wel goed.
want stel:
Ik ben nu 15 en zou zwanger raken. en ik raak in paniek, want ik zou niet weten wat ik met dat kind aan moet.
ik kan het nu nog iets op deze leefdtijd verzorgen en me ouders zouden me vermoorden.
ik ken ook mensen die het kindje wel heeft gehouden, omdat ze heeft een oudere vriend, haar ouders verzorgen het kindje als ze op school is.
Maar het is natuurlijk moord..
Mijn vraag is, wat denken jullie ervan???
XxX ilonaa
Bewerkt door Nick op 23-04-2008 14:35:00
RE: Abortus
Nick Webmaster Offline
249 posts
03-04-2008 18:55:59
Zelf ben ik voorstander.
Abortus is het weghalen van iets wat niet levensvatbaar is.
Tuurlijk, als je het laat zitten, komt er uiteindelijk een kind uit.
Maar dan zou het ook moord zijn om het met condoom te doen, want dan krijgen die kinderen ook geen kans.
Hetgeen wat er op dat moment in de buik van het meisje/de vrouw zit, is nog geen kind te noemen.
Om die rede zie ik het sowieso niet als moord.
Verder laat ik een kind liever weghalen op het moment dat ik geen goede leefomgeving kan maken.
Ik ben student, werk veel...
Heb dus totaal geen tijd voor kinderen.
Stop ik met werken en school, heeft het kind dus een 'bijstandsvader'.
De moeder, zou in mijn geval ook een meisje van 15 zijn, net zo.
Ook zij zou het kind niet kunnen verzorgen.
Het kind leeft dus lange tijd in chaos, heeft geen zekere toekomst, financieel staat het hele kasteeltje op instorten...
Dat vind ik zelf kwalijker dan iets weghalen wat nog geen kind is.
Mensen die reacties geven: discussie is prima, ga elkaar niet afzeiken en onderbouw je commentaar!
Kotsbrok
Lid Offline
27 posts
05-04-2008 15:08:19
Het proces van een foetus in een milkshake maken is gewoon moord.
Natuurlijk heb je recht op de dignen die je met je eigen dingen gaat doen. Stukken staal, inkt en vergif. Iedere dag is er wel iemand die het neemt. Maar bij een zwangere vrouw gaat het niet om het eigen lichaam maar om dat van een mens. Een individu met een eigen lichaam.
Als jij het kind wilt verwijderen is dat mijn probleem niet maar de persoon die je baarmoeder leegzuigt is schuldig aan moord.
Mocht aangetoond worden dat het kind ernstige aandoeningn heeft zoals een erge voor van autisme of een ziekte die zijn leven zal beheersen dan zou er een rechter over moeten buigen. Mocht het kind er vroegtijdig uitgehaald worden geef dan wel ff de stamcellen aan mensen die er wat mee kunnen.
Als jij op je 15de zwanger word is dat jouwn schuld en niet die van het kind.
Rock N' Roll aint noise polution!
Rock N' Roll aint gonna die!
Mizzo
Lid Offline
62 posts
06-04-2008 13:18:07
Ik heb er een gesprek over gehad met een goede vriend van me... Het gesprek volgde zo:
Ik: even een serieuse vraag
stel... ik ben je vriendin... en we hebben gevreeën(perongeluk zonder condoom)... ik raak zwanger... en weet niet wat me te doen staat... mijn ouders zullen me het huis uitzetten en dan weet ik me helemaal geen raad meer bij... ik heb het jou verteld... ten eerste: hoe zou jij reageren? ten tweede: ben jij voor of tegen abortus?
Hij: dus zoals we nu leven enzo toch?
Ik: ja jij bent 16 en ik 17
Hij: ik zou denken van shit en wtf door elkaar... enne... ja... shit en wtf... enne... als ik zelf zou moeten kiezen... word et abortus... maar voor jou kan et natuurlijk compleet anders zijn... aangezien jij een leven in je voelt... en mens... je eigen kind... dus dan laat ik aan jou de keuze over... maar als je geen abortus pleeg... ik kan niet jou en et kind onderhouden... amper mezelf... dus hoe we dat dan op zouden lossen... dat weet ik niet
Ik: ja idd... ik ben er eigenlijk tegen... maar ook wel voor...
wat moet je met een kind op deze leeftijd? terwijl je zelf nog een student bent...
Hij: daarom
bij abortus... ok je vermoord et kind eigenlijk.. maar door de toestanden zal et een rot leven kunnen hebben. en wij ook...
Waarom ik ze voor allebei kies...
Ik ben tegen abortus omdat het toch iets van jezelf is... en voor... ja... je vermoord wel een kind, maar je bent nog een student en je wilt nog verder studeren en nog van het leven genieten. en dat kan niet met een kind er bij...
Ik ken ook iemand die al 22 weken zwanger is... en die is ontzettend blij mee... ik kan het me niet voorstellen dat iemand blij kan zijn met een kind die zelf nog 17 jaar is...
Bewerkt door Mizzo op 06-04-2008 13:23:02
You don't know how much you mean to me...
Nick Webmaster Offline
249 posts
06-04-2008 17:48:20
Kan natuurlijk altijd wat fout gaan, op welke leeftijd dan ook.
Dan heeft niemand schuld, maar zit je wel met een zwangerschap.
Ik hoop echt dat ik later (als vader) niet tegen mijn kinderen hoef te zeggen dat ze "per ongeluk" kwamen.
Mad-com Admin Offline
115 posts
06-04-2008 20:11:45
Voordat ik begin...: ik ben tegen abortus. Maar...
Ik vind dat je het per situatie zou moeten bekijken. Op het moment dat je op je 15e zwanger raakt zou je het, in het geval van Ilona, weg kunnen halen. Daar zou ik dan niet op tegen zijn.
Maar als je 25 bent, een baan en/of een vriend hebt, en je raakt dan zwanger vind ik dat je het kind moet houden omdat je dan voor het kind kan zorgen.
Je moet een kind niet vermoorden. Op het moment dat je een kind van 15 jaar zwanger laat zijn vermoord je het kind van 15. Want van jeugd is er dan geen sprake meer.
"Het is foutelijk om mensen te maken...
Nick Webmaster Offline
249 posts
06-04-2008 22:38:32
Hele wijze tekst.
Ik blijf er echter bij dat ik abortus niet als moord zie.
Abortus is, net als het condoom en 'de pil', een middel om te voorkomen dat je (ongewenst) met kinderen komt te zitten.
Dat het condoom en 'de pil' dit al voorkomen terwijl het nog miljoenen zaadjes zijn (dus eigenlijk miljoenen kinderen) vinden de meesten geen probleem.
Maar dat je een zaadje weghaalt dat al iets verder is, is volgens velen wel fout.
Dit is puur een gevoelskwestie, wat men weghaalt bij een abortus is niet meer dan een zaadje in een verder stadium.
Vergeet niet, wanneer het zaadje ver genoeg is om echt een 'kind' genoemt te worden, dan mag het ook niet meer weggehaald worden.
Andere mening?
Laat gerust weten waarom!
Ilonaa
Lid Offline
27 posts
08-04-2008 08:19:32
ik ben nog neit van gedachte veranderd.
ik kom er verder ook niet uit.
het woordt abortus blijft mij volgen en steeds denk ik maar het zelfde,
Stel ik ben zwanger wat zal ik dan gaan doen?
dan komt alles boven en dan denk je ook niet echt meer nou, nou ja nadenken kan ik het natuurlijk niet noemen, maar wel wegdromen. er zijn wel is dingen die echt fout gaan..
soals condoom scheurt: dan kunnen jullie er allebei nix aan doen.
Te dronken en dan neuken en dan er 8er komen geen condooms: dan ligt het aan je zelf als je zegt kom maar op.
dan is het jullie fout. het is niet zo dat je dan gaat denken van hea hoe kom ik zwanger? we hebben het veilig gedaan?
Zoals ik bij 1 op het geschreven: dat vind ik geen moord, maar bij het 2de punt eigenlijk wel, want het is niet normaal zoals mensen stomweg ja kunnen zeggen!!
Mad-com Admin Offline
115 posts
11-04-2008 09:35:14
Stel jij bent zwanger... dan moet ik ook maar eens goed nadenken hoe en wat
Maar ik snap je punt lief!
Wat ik me dan wel afvraag is... zou jij op het moment dat je nu zwanger zou zijn, kiezen voor een abortus? Of ga je me dan vertellen dat ik papa word?
Ben ik wel benieuwd naar.
"Het is foutelijk om mensen te maken...
Kotsbrok
Lid Offline
27 posts
16-04-2008 16:02:32
Als je besluit sex te hebben met je vriend(in) is het verstandig als de vrouw de pil slikt. Dat is zekerheid dat je niet 9 maanden later met ene gillende parasiet zit.
Maar wat als je verkracht word
Das best klote maar vergeet niet dat er zo iets als een morning after pill bestaat. Dit 'flushed' het hele systeem voordat het sperma het ei raakt.
En Nicorp, er zit een heel groot verschil tussen de manier van denken van zaad dan dat van een kind.
Zaad reageert op de omgeving en is maar voor 1 ding gemaakt. Sperma kan niet denken, sperma kan alleen doen.
Maar een foetus is een collectief geheugen in ontwikkeling. Een organisme wat denkt en doet. Een organisme wat meer kan dan een enkel spermacelletje.
Zodra het ei en de sperma samensmelten verdwijnt de sperma en het ei en word het een levend wezen(in de loop der tijd he).
Door het uituigen van een foetus vernietig je dus een organisme met een collectief geheugen. Gebeurt dit bij een kind buiten de baarmoeder is het moord en gaan we staan huilen bij standbeelden voor dooie baby's die door minderjarige-ik-slik-de-pil-niet-moeder achtergelaten zijn in een prullenbak.
Maar zodra het nog in de baarmoeder zit 'leeft' het niet en is het niet erg.
Mocht je een autistisch kind krijgen omdat je hillbilly sex met je hillbilly broer hebt gehad is het maar de vraag of het moord is.
Zodra het kind alleen reageert op prikkels van buitenaf en zelf geen actie onderneemt ''leeft' het niet.
Dit is mijn 2 cent over het uitzuigen van die vliegtuig-gillers
Rock N' Roll aint noise polution!
Rock N' Roll aint gonna die!