Eindelijk is het dan zo ver voor een aantal mensen!
De examens zijn eindelijk begonnen!
Veel leren, veel vrije dagen, veel stress en nog veel meer!
Hoe ga jij met deze stress om?
En hoe zijn jouw examens verlopen?
Laat het weten!
EN IEDEREEN NATUULIJK SUCCES!
Bewerkt door Mad-com op 14-04-2008 11:08:39
"Het is foutelijk om mensen te maken...
RE: Examens!!!
Nick Webmaster Offline
249 posts
14-04-2008 10:59:28
Voor mij is het al weer een paar jaar geleden, maar even wat tips voor de examengangers:
- Blijf gewoon rustig, stress is niet nodig! Zelf zat ik nog rustig aan een flesje Cola, zo'n 30 seconden voordat het examen begon...
- Twijfel niet aan jezelf, ga met goed vertrouwen de examens in. De examens zijn vaak makkelijker dan de lesstof op school, maar je moet alsnog even leren natuurlijk.
- Neem rustig je tijd tijdens de examens. Snap je een vraag niet, of kom je er niet uit?
Noteer het vraagnummer en maak hem als je de rest af hebt.
Op die manier kun je evengoed punten scoren op de dingen die je wel weet!
Verder wens ik iedereen heel veel succes, laat zeker even weten hoe het gegaan is!
Mad-com Admin Offline
115 posts
14-04-2008 11:08:05
Mijn examens zijn nu al weer 3 jaar geleden...
Maar ik heb ook nog wat weetjes.
Stress is niet goed, je kent de stof heus wel.
Neem lekker veel eten mee, suiker is goed voor de hersens.
Zorg ervoor dat je een mogelijkheid hebt tot concentreren, trillen van de nicotine bijvoorbeeld is niet goed.
Lees je werk nog een paar keer na als je de tijd daarvoor nog hebt, je komt nog wel eens wat fouten tegen.
Je hebt alle tijd, neem die dan ook.
Verzuim nooit een examen omdat je denkt dat je het niet kan, je kan daar alleen maar meer problemen mee krijgen.
"Het is foutelijk om mensen te maken...
Mizzo
Lid Offline
62 posts
15-04-2008 12:58:17
Puntje één komt me erg bekend voor... Gisteren zat ik te stressen omdat ik mijn bloemstuk moest afmaken. Ik had nog ruim tien minuten precies om mijn bloemstuk af te kunnen maken. Het is me nog gelukt ook... Mét stress.
Ik ben zelf dan wel een examenkandidaat maar ik heb ook nog wat tips voor de andere examenkandidaten:
Tijdens het leren:
- Leer niet achter elkaar door. Plan je leerrooster zo zorgvuldig mogelijk in zodat je ook tijd hebt om even wat andere dingen te doen inplaats van ander schoolwerk.
- Leer bijvoorbeeld 2 uur in de ochtend. 2 uur in de middag en 2 uur in de avond. Dan blijft het beter in je hoofd zitten.
- Neem frisse lucht. Ga een stuk hardlopen als je genoeg hebt van al dat leren. Drink ook genoeg water zodat je je beter kan concentreren.
- Zet je PC alleen aan voor muziek. Verwijder je MSN voor een week of drop MSN in een andere map die je altijd over het hoofd ziet. De verleiding is groot dat je contineu achter MSN zit.
- Download rustige muziek om je lekker te kunnen concentreren tijdens het leren.
Tijdens het examen:
- Take your time, no need to rush. Maakt je alleen maar paranoider als je ziet dat de rest al bij de volgende bladzij is en jij nog niet.
- Laat je vooral niet gek maken of opjutten door anderen!
Bewerkt door Mizzo op 15-04-2008 13:01:39
You don't know how much you mean to me...
Ilonaa
Lid Offline
27 posts
22-04-2008 10:57:33
Ik ben nu net met me examens begonnen!
ik ga goed met de stress om, maar me ouders daarin tegen? nee dus. die fokken me op! dus ik sluit me op om te kunne leren!
DE stof die ik leer is makkelijk, maar sommige dingen dat kan ik niet leren omdat ik het niet snap ( zoals engels!!)
Netzoals: Maatschappijleer 2 ik snap er geen kloot van.
mja.. ik ga het wel halen, ookal staan me ouders neit achter me!
ik heb vertrouwen in mezelf. ik ga daarna een leuke opleiding doen.
Ik heb nu al 2 examens achter de rug.
1. engels mondeling 6.9 voor
2. praktijk examen verzorging.. (cijfer hoor je nog..)
daarnaast heb ik morgen ook een examen nederlands mondeling..
mijn echte examens beginnen 14, 15, 16, 19 & 20 mei.!
welke vakken het zijn.. nou makkelijke vakken behalve maatschappijleer en engels.. ik ga dat niet halen!
Wens me geen succes dan gaat het verkeerd!
mike zijn ketting blijft om me nek! ongeacht wat andere mensen zeggen! ik heb het gevoel dat hij dan bij me is en het me dan geluk brengt! dat zal me dan nog als enige kunnen redden!
Nou dit was het zo ongeveer!
Mizzo
Lid Offline
62 posts
22-04-2008 12:03:41
Mijn examens beginnen op 20, 21, 22, 26 en 27 mei...
Ik hoop alleen dat Biologie en Wiskunde een beetje lukken. De laatste keer met examens had ik voor Biologie een 4,5 en wiskunde had ik herkanst met een 2,7... Hoogste blijft dus staan... Een 3. Ook weer niks natuurlijk, maar ach. Ik ben blij dat er compesatie's zijn. Ik heb gelukkig maar vier vakken te leren... Biologie, Engels, Nederlands en Wiskunde.
[Maar van biologie moet ik vet veel leren, want daarvan moet ik 10 hoofdstukken kennen. ]
Ik zie er niet tegen op... Ik heb er juist zin in. Ik ga me uiterste best doen om mijn papiertje te kunnen halen zodat ik deze school voorgoed gedag kan zeggen en zodat ik met plezier naar Utrecht kan gaan.
Ilonaa
Lid Offline
27 posts
19-05-2008 09:58:55
Nou nu nog 2 examens en het zit er voor mij op..
ben nu best zenuwachtig aan het worden
ik ben zo bang dat ik gwoon zak!
zo bang dat ik niet zal slagen..
every say: je slaagt wel, maar ik weet het niet meer hoor!!
het zijn geen moeilijke examens. maar ik moet er nog 2 dusik kan er nu niet over oordelen!
nouja... ik laat jullie verder berichten nog wel horen...
Mizzo
Lid Offline
62 posts
22-05-2008 18:56:10
Ik heb een vreselijke haat aan wiskunde. Die toets was echt gemeen moeilijk.
Sta er waarschijnlijk een 2,0 voor... met mijn 4,5 er bij opgeteld is dat een 6,5... 6,5 : 2 = 3,2...
Te erg toch...
Ilonaa
Lid Offline
27 posts
12-06-2008 14:35:53
Geslaagd...
met mooie cijfers.
één 8, twee 7 & vier zesen!
ben veat blij..
Tmartijn Admin Offline
137 posts
12-06-2008 16:13:32
Nou dat is heel mooi toch ?
Hangt de vlaggenstok al buiten ?
bij deze meteen voor iedereen die geslaagd is, Gefeliciteerd !