Jouw browser accepteerd geen JavaScript!
Sta JavaScript toe om de site volledig te kunnen gebruiken.
Leden
Inloggen
Aanmelden
Wachtwoord?
Navigatie
ComputersSoftwareXP SP3

XP SP3
Nick

Webmaster
249 posts

11-05-2008 13:25:09
XP gebruikers
Windows XP Service Pack 3 wordt nu ook al een tijdje uitgedeeld via Windows Update.
Na deze release zijn er ook weer enkele andere updates uitgebracht die SP3 weer verbeteren.

Mijn vraag aan jullie: wie heeft XP SP3 geïnstalleerd en wat zijn de ervaringen?
Heb je hem (nog) niet? Vertel dan waarom je hebt gekozen deze (nog) niet te installeren!

Vista gebruikers
Windows Vista Service Pack 1 is zelfs al langer op de markt.
Wat is jullie ervaring hiermee?

Niet-Windows gebruikers
Welk OS gebruik jij dan wel, en hoe ben je daarover te spreken?

Doel van dit topic
Vertel welk besturingssysteem je draait en of je hebt gekozen om de laatste SP's te installeren.
Laat ook even weten of je tevreden bent of niet.

- - -

Zelf draai ik Windows XP Pro SP3 en ik ben er erg over te spreken.
Er is helaas weinig zichtbaar veranderd, behalve MSTSC (Remote Desktop).
Die is zichtbaar een heel stuk sneller geworden.
Misschien zijn er meer dingen veranderd en heb ik die gewoon nog niet ontdekt.
Maar het opstarten van mijn PC is ook versneld, ik vind het een anrader.

Waarom ik geen Vista heb?
Ik ga binnenkort naar een systeembeheerder om het even op mijn PC te zetten, dan kan ik zien of het een beetje lekker werkt.
Je krijgt een bepaalde tijd van Microsoft om het product te activeren, dus in de tussentijd kan ik mooi kijken of het bevalt.

RE: XP SP3
Mad-com

Admin
115 posts

12-05-2008 21:32:03
Ik zelf draari Windows XP Pro service pack 3.
Dit vooral omdat ik al die flashy dingen niet hoef van vista.
En omdat ik van mening ben dat vista nog niet stabiel genoeg is.

ik heb Windows XP service pack 3 al sinds de dag draaien dat hij uit kwam. Maar ik merk er tot nu toe nog weinig van de prestatieverbetering of elke verbetering/fix dan ook.

Verder kan ik goed begrijpen dat mensen service pack 3 niet installeren, het kost ruimte en echt opmerkelijke verbeteringen zijn er niet.

Misschien een beetje negatief, maar ik ben het tegenovergestelde. Het is mooi dat er bugs zijn gefixed, dat er bepaalde prestaties zijn verbeterd.
Microsoft heeft er een te grote ophef over gemaakt. Deze was totaal onnodig. Ik denk zelf dat bepaalde mensen zelfs teleurgesteld zullen zijn. Jammer...

Ik kan iedereen aanraden om toch maar service pack 3 te installeren. Al is het alleen om de fouten die zijn gerepareerd.

• Bewerkt door Mad-com op 12-05-2008 21:34:36

• "Het is foutelijk om mensen te maken...
    Nick

Webmaster
    249 posts

12-05-2008 22:21:10
    Quote: Mad-com ...

Verder kan ik goed begrijpen dat mensen service pack 3 niet installeren, het kost ruimte en echt opmerkelijke verbeteringen zijn er niet.

...

Op het moment dat je (na de installatie van SP3) in C:\WINDOWS\ staat kun je de map $NtServicePackUninstall$ verwijderen.
    Aanklikken, SHIFT ingedrukt houden en 1x op DELETE drukken.
    Gaat ie ook niet eens je prullenbak in, want dat kost ook alleen maar extra ruimte.
    Op dat moment kost SP3 geen onnodig veel extra ruimte, omdat vele bestanden zijn vervangen in plaats van toegevoegd.

Aanrader: verwijder ook de overige $Nt--- mappen.
    Ze zijn veelal te herkennen aan de blauwe kleur.
    Zie je ze niet?
    Even kijken bij Configuratiescherm > Mapopties, zorg dat verborgen bestanden worden weergegeven.

Mizzo

Lid
    62 posts

15-05-2008 11:03:35
    Ik kan het momenteel niet installeren.

Ik heb daar drie redens voor:

1: Ik heb er te weinig ruimte voor
    2: Mijn PC moet dan een hele dag aan blijven staan om ook nog eens die back-up te installeren waarbij ik het betwijfel of alles er daarna nog op staat
    3: Ik heb een nieuwe harde schijf nodig die ik pas in de zomervakantie ga halen, dit is ook omdat ik naar een totaal andere school ga en daar veel programma's voor moet gebruiken om opdrachten te kunnen uitvoeren

Ik had al eens een tip gekregen van Nick om hem te downloaden... Maar mijn PC is daar veels te traag voor omdat er veel te veel zooi op staat en andere onzinnige dingen.

Zodra ik mijn nieuwe harde schijf heb, mijn PC een back-up heb gegeven en de onzinnige troep die op mijn PC heb staan zal ik hem downloaden. Daarbij zal ik hem dit jaar weer opnieuw laten installeren (ondanks dat begin van het jaar een heel gedoe was) en er alleen de programma's op zet die ik gebruik. Dan hoop ik sowieso dat mijn PC minder traag is en wat sneller zal draaien.

• Bewerkt door Mizzo op 15-05-2008 11:06:27

• You don't know how much you mean to me...
    Nick

Webmaster
    249 posts

15-05-2008 11:39:02
    Quote: Mizzo Ik kan het momenteel niet installeren.

Ik heb daar drie redens voor:

1: Ik heb er te weinig ruimte voor
    2: Mijn PC moet dan een hele dag aan blijven staan om ook nog eens die back-up te installeren waarbij ik het betwijfel of alles er daarna nog op staat
    3: Ik heb een nieuwe harde schijf nodig die ik pas in de zomervakantie ga halen, dit is ook omdat ik naar een totaal andere school ga en daar veel programma's voor moet gebruiken om opdrachten te kunnen uitvoeren

Ik had al eens een tip gekregen van Nick om hem te downloaden... Maar mijn PC is daar veels te traag voor omdat er veel te veel zooi op staat en andere onzinnige dingen.

Zodra ik mijn nieuwe harde schijf heb, mijn PC een back-up heb gegeven en de onzinnige troep die op mijn PC heb staan zal ik hem downloaden. Daarbij zal ik hem dit jaar weer opnieuw laten installeren (ondanks dat begin van het jaar een heel gedoe was) en er alleen de programma's op zet die ik gebruik. Dan hoop ik sowieso dat mijn PC minder traag is en wat sneller zal draaien.

Ook voor jou de tip: in C:\WINDOWS\ even alle blauwe "$nt" mappen verwijderen.
    (je ziet ze alleen als de verborgen bestanden worden weergegeven)
    Dit scheelt al snel honderden MB's aan ruimte.

SP3 komt inderdaad met de (standaard) melding dat je een volledige backup van alle data moet maken.
    Overigens maakt SP3 ook nog een backup, welke ook in zo'n mooie $nt-map komt te staan.
    Het is op zich gewoon een update, meer niet.
    Je krijgt geen compleet nieuwe Windows versie ofzo.

Waarom Microsoft erbij zet dat je een backup moet maken, is omdat ze dan zijn ingedekt als er wat fout gaat.
    Inmiddels heb ik tientallen keren SP3 op een PC gezet, allemaal foutloos.
    De enige bekende fout van het Service Pack is momenteel dat PC's blijven herstarten na installatie, maar dat heb ik nog niet meegemaakt...

Mizzo

Lid
    62 posts

16-05-2008 09:54:57
    Quote: Nick [...]

Ook voor jou de tip: in C:\WINDOWS\ even alle blauwe "$nt" mappen verwijderen.
    (je ziet ze alleen als de verborgen bestanden worden weergegeven)
    Dit scheelt al snel honderden MB's aan ruimte.

SP3 komt inderdaad met de (standaard) melding dat je een volledige backup van alle data moet maken.
    Overigens maakt SP3 ook nog een backup, welke ook in zo'n mooie $nt-map komt te staan.
    Het is op zich gewoon een update, meer niet.
    Je krijgt geen compleet nieuwe Windows versie ofzo.

Waarom Microsoft erbij zet dat je een backup moet maken, is omdat ze dan zijn ingedekt als er wat fout gaat.
    Inmiddels heb ik tientallen keren SP3 op een PC gezet, allemaal foutloos.
    De enige bekende fout van het Service Pack is momenteel dat PC's blijven herstarten na installatie, maar dat heb ik nog niet meegemaakt...

Ik zal eens kijken wat ik er aan kan doen. Sowieso moet er wel eens een backup plaatsvinden. Want mijn PC is zo traag als ik weet niet wat en ik heb nog maar 2,49 GB ruimte over... Paar minuten geleden heb ik nog wat onzinnige programma's verwijderd, maar dat helpt ook niet echt veel.

Nou ja, waarschijnlijk dat ik hem toch vandaag installeer.

You don't know how much you mean to me...
    Dr.hobo

Lid
    26 posts

27-05-2008 09:31:28
    Ik heb SP3 nog niet geinstalleerd en wel met een goede reden.
    Er zit nog altijd een bug in SP3 die bepaalde AMD pc's laat crashen.
    Veel mensen weten dat dit bij HP (en andere OEM pc leveraars) een probleem is door de wijze waarop zij een pc installeren (ze hebben één image voor AMD en Intel pc's terwijl deze verschillende drivers hebben, de Intel drivers op de AMD pc zorgen voor de crash waardoor Windows het niet meer doet).

Maar er schijnt dus ook een probleem te zijn met bepaalde Asus moederborden, het is alleen helaas niet duidelijk welke allemaal dit probleem hebben (voor zover bekend is er 1 waar het altijd mis gaat).

En aangezien ik een AMD CPU heb en een Asus moederbord wacht ik wel eventjes met het installeren van SP3 tot dat alle bugs er uit zijn.

En even een opmerking over het nieuws op de home pagina, SP3 levert niet zo zeer een snelheids winst op.
    In de vroege beta test was er beweerd dat er een 10% snelheids winst zou zijn, maar dit bleek al snel te zijn in Office en verder nergens... dit is dus duidelijk een broodje aap verhaal.

Navigatie
    ComputersSoftwareXP SP3