Jouw browser accepteerd geen JavaScript!
Sta JavaScript toe om de site volledig te kunnen gebruiken.
Leden
Inloggen
Aanmelden
Wachtwoord?
Navigatie
CommunicatieHobbiesSchietsport

Schietsport
Mad_alex

Admin
36 posts

02-11-2005 13:55:05
Mijn hobby doe ik al een tijdje niet meer omdat er geen verenging meer is in Zeewolde.
Mijn hobby was Schietsport.
Ik was geweerschutter in de klasse luchtgeweer.
Ik wil volgend jaar weer beginnen als pistoolschutter in de klasse militair pistool, dit is een onderdeel van de groot kaliber klasse.

Het is denk ik voor de meeste mensen een rare hobby maar ik deed het lang en ik ben er mee opgegroeid dus voor mij is het heel normaal. En de vereniging is ook redelijk groot geweest voordat ze stopte. Dit komt omdat er veel soldaten en politie agenten in Zeewolde wonen en die ook in hun vrije tijd willen kunnen schieten en hun prestaties kunnen verbeteren.

De meeste mensen denken dan meteen aan gewelddadige mensen maar dat is juist niet weer de mensen die slechte dingen willen doen met de wapens komen niet bij verenigingen omdat de sociale controle op elkaar daarvoor veel te groot is. En ze houden je gedrag in de gaten en natuurlijk zijn de wapens geregistreerd op jou naam en dan kan je er geen misdrijf mee plegen want dan kunnen ze je zo goed als aaltijd pakken. En als de vereniging jou niet geschikt vind word dat aan de politie gemeld en mag je geen vergunning hebben en dan mag je dus ook geen wapens meer hebben en kopen. Mocht je al jaren lid zijn en al wapens hebben dan komt de politie die bij thuis ophalen omdat jij ze niet meer mag hebben en dan is het hun taak om je wapens in te nemen.

Ik heb dit stuk geschreven om me een boel opmerkingen te besparen want normaal word er meteen negatief geregeerd als je iemand vedelt dat je schutter bent. En ook om een vooroordeel weg te nemen dat schutters zulke aparte mensen zijn want wat je vaak ziet is dat het hele rustige mensen zijn en dat ze zich voor 100% beseffen dat ze met wapens bezig zijn en dat dat een serieuze zaak is. Ook word stoer gedrag niet geaccepteerd want je hoeft voor elkaar niet stoor te doen en dat is ook geen gewenst gedrag bij de Nederlandse verenigingen.

Ik hoop hierbij een aantal vooroordelen weg genomen te hebben en het voor sommige mensen beter uitgelegd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Mad_Alex

RE: Schiersport
Tmartijn

Admin
137 posts

02-11-2005 13:58:48
ieder zijn of haar hobby toch?
Zit er geen vereniging meer bij je in de buurt verder...?

Mad_alex

Admin
36 posts

02-11-2005 14:29:21
Ik ga volgend jaar in lelystad.
Daar is een grote en goede vereniging met een mooie acomodatie en binnenkort een nieuw en nog groter gebouw.
Maar ik heb er nu ook ff de tijd niet voor en volgendjaar wel meer dus dan komt het me beter uit.
En het is een dure hobby dus ik moet er ook eerst het geld voor hebben.

Tmartijn

Admin
137 posts

02-11-2005 14:30:19
ag ja de zorgen komen met de jaren..

Mad_alex

Admin
36 posts

02-11-2005 17:35:15
ow wat zijn we weer aardig

Kelly

Lid
115 posts

03-11-2005 11:11:38

leuke hobby lijkt het me ik ken verder niemand die het doet maar jammer dat die verenigng er mee is gestopt nouja als je straks in Lelystad gaat beginnen Succes

Groetjes Kelly

RE: Schietsport
Love15
Lid
1 post

17-11-2005 20:07:37
lijkt me wel stoer me vriendje doet ook schieten zou alleen nie wete wat haha ook zo'n schietvereniging bij ons in buurt

RE: Schietsport
Dikkie
Lid
22 posts

07-03-2006 12:05:09
Ik heb serieus nooit geweten dat er hier in zeewolde zo'n vereniging geweest is, anders was ik ook lid!

In vakanties doe ik heel veel aan boogschieten (in het bos, daar is meestal niemand), maar of dat in deze categorie past.. geen idee! Ook mag ik zo heel af en toe mee met mijn pa naar de schietbaan, als hij dat weer verplicht moet doen.. is wel een hele sensatie, je voelt de kracht die je hebt als de het wapen afvuurt!

Ik vind schieten eigenlijk een prachtig iets, alleen een beetje jammer dat mensen het zoveel tegen elkaar doen!

(Mijn ervaring met wapens: Glock 18, Diemaco C7, FN MAG 7.62)

Hey look it's me!
Navigatie
CommunicatieHobbiesSchietsport