hey,
Ik heb een mobiel ( NEC N4ooi ) en een laptop die beide infarood ondersteunen. maar ze zien elkaar niet. Hoe los ik dit op? (moet ik dit in windows eerst aan zetten?)
RE: verbinding laptop > mobiel
Nick Webmaster Offline
249 posts
18-04-2006 14:39:42
Het is noodzakelijk dat Windows zijn IR poort aan heeft staan ja.
Maar behalve dat heb je ook de juiste drivers nodig.
IR werkt met speciale "lichtsignalen", en die moet je PC wel begrijpen.
Onderzoek dus of jouw telefoon Windows begrijpt, probeer dan via Windows contact te maken.
Hiervoor zitten speciale wizzards in je configuratiescherm.
Mocht dat niet lukken, zorg dan dat je PC alle binnenkomende signalen accepteerd en probeer dan via de telefoon een verbinding te maken.
Succes!
Tmartijn Admin Offline
137 posts
18-04-2006 16:33:30
Geweldig.. een zinvolle reactie
Je hebt vele wizards.. welke moet ik hebben?
in het boekje van mijn mobiel staat: U kunt met uw telefoon ook gegevens ontvangen van andere apparaten of een mobiele telefoon van het zelfde model.
Bij mijn laptop in het boekje staat: (eigelijk niets) Bij de voor kant zit een: Infraroodlens voor consumentenelektronica
Meer kan ik niet vinden.
Nick Webmaster Offline
249 posts
18-04-2006 16:55:12
Daaraan heb je niet zo veel nee...
Ik heb even gezocht en gevonden, maar zag dat het niet mogelijk was...
Het was mij ook nog nooit gelukt, ik heb maar gewoon een USB Bluethooth adapter gekocht...
Niet dat ik die nodig had, ik had al een kabeltje... maar toch... leuk om te hebben...
Jeroenzkie Admin Offline
55 posts
18-04-2006 17:18:03
als het goed is zat er gewoon software bij je laptop om gegevens te ontvangen en te versturen..temisnte bij me broers wel..
Life till dawn. And then repeat.
Tmartijn Admin Offline
137 posts
18-04-2006 17:23:04
uhm.. nee zat er niet bij.
Ik heb help en ondersteuning gebruikt.. moest naar BIOS-setup,maar daar kon ik evenmin iets vinden.