ik zou graag willen weten hoe ik een poort kan vrijgeven in mijn router want ik wil graag een radio uitzending verichten op internet via shoutcast
RE: vraag over mijn router
Tmartijn Admin Offline
137 posts
24-05-2006 18:32:53
Ik dacht dat het zo moest: ga in internet explorer (of als je firefox ofzo gebruikt daarheen) typ dan bij adres in je eigen IP en dan kom je volgens mij bij je router instellingen.. als ik het fout heb hoor ik het wel...
Overigens welkom op Nicorp
Tibiot
Lid Offline
38 posts
24-05-2006 18:46:30
Je hebt volgens mij ook toestemming nodig vamn je host om jeIP adres te mogen weten.
@online radio.
euhm is dat niet illegaal in nederland om zon der te kopen dat te doen?
Jeroenzkie Admin Offline
55 posts
24-05-2006 20:44:09
1. jem oet niet je ip in typen..want die redirect hij nog nergens naar dus krijg je gewoon een 404
2. je host vragen of je ip mag weten..:') komop nouw gewoon start--> uitvoeren--> ipconfig en je ziet je ip.. of simpel..www.mijnip.nl iedereen met een website kan jouw ip zien en loggen
3. dit is idd illigaal zonder licenties maar goed...iedereen hefet daar sgeit aan..eigen risico
5. je kan ook ff het boekje van je router zoeken daar staat ook in hoe je derin kan komen en daar staat ook welk wachtwoord erop staan enzow
Life till dawn. And then repeat.
Tibiot
Lid Offline
38 posts
25-05-2006 11:34:36
Ik bedoel zonder je ip van je host weet je dat niet.
dus moet je het daar vragen
Nick Webmaster Offline
249 posts
25-05-2006 15:14:58
In dat geval kan je nog altijd de 'tracert' gebruiken.
In een DOS venster (In XP 'Opdrachtenpromt') typ je 'tracert' gevolgd door een spatie en het adres dat je wel hebt. (bijv. www.host.ext)
Mr--D: welkom op Nicorp!
Wil je je poortinstellingen wijzigen, moet dit idd via een adres via Internet Explorer.
In het boekje van je router staat met welke gegevens je kunt inloggen.
Op deze manier kan je kiezen welke poorten je wilt openen, sluiten of forwarden.
Kies de juiste poort en zorg dat deze open staat.
Vervolgens dien je te controleren of je firewall deze poort toestaat.
Hoe dit moet hangt af van het soort firewall dat je hebt, dus daar kan ik nu geen uitleg over geven.
En of zoiets illegaal is of niet, daar gaat dit topic niet over...
Voor eigen gebruik mag zoiets, voor openbaar uitzenden moet je officieel gezien auteursrechten betalen.